Yoga

Met yoga bedoelen we in het Westen meestal hatha yoga, een systeem van oefeningen om beheersing te krijgen over (vooral) lichaam en geest.

Yoga (Sanskriet: योग, vertaald: "juk", "verenigen", "beheersen", ook wel "herboren") is in zijn brede context: een hindoeïstische filosofie die leert de geest, het gevoel en het lichaam te beheersen, om daarmee de vereniging met God te bereiken. In een meer alledaags, westers concept wordt met yoga hatha-yoga bedoeld: een tak van yoga (hatha-yoga) die bestaat uit een systeem van oefeningen.
(Bron: Wikipedia)


Voor wie?
Yoga is geschikt voor iedereen in een normale conditie. Belangrijk:

  • Vermeld bijzonderheden die jou kunnen belemmeren altijd vooraf. Voelt een oefening niet goed, doe deze dan ook niet.

  • Eet niet 1,5 tot 2 uur voor de les.

  • Doe geen omgekeerde houdingen tijdens menstruatie.

 


Wat?
Onze studio aan het water zit in Amsterdam-Oost. 

Studio Reyn biedt kwalitatieve lessen. Hoe?

  • Door de unieke locatie met openslaande deuren naar het water biedt dit een rustige omgeving.

  • Gekwalificeerde leraren.

  • Persoonlijke aandacht.

  • Kleinschalige groepen. Met de 1,5 meter-opstelling hebben we 7 plekken in de studio en onbeperkte plekken online. Door de beperkte plekken in de studio raden we je aan om ver van tevoren te reserveren en als je niet kunt, bijtijds te annuleren zodat een ander deze plek kan reserveren.

  • Kom niet eerder dan 10 minuten en niet later dan 5 minuten voor aanvang van de les. De docent zal je 1 voor 1 begeleiden van en naar de studio. Lees hier meer over het civid-19 protocol.

We bieden de volgende lessen:

  • Hatha basics yoga, waarin de basis wordt uitgelegd. Geschikt voor iedereen.

  • Hatha vinyasa yoga, een vorm van yoga waarin dynamische en statische houdingen worden afgewisseld en waarbij beweging wordt verbonden met de ademhaling. Minimaal een half jaar ervaring van yoga is vereist.​​

  • Yang Yin, te beginnen met een dynamische yang flow die overgaat in yin-houdingen die 3-5 minuten worden vastgehouden. Dit kan een verstillende en meditatieve werking hebben. Door yin (zacht, naar binnen, vrouwelijk) te combineren met yang (hard, naar buiten, mannelijk), werk je aan zowel gewrichten en bindweefsel als spieren.

  • Yoga Nidra, waarbij je na een korte warming up comfortabel gaat liggen en alleen hoeft te luisteren naar de instructies van de docent. Hierbij herstellen zowel lichaam als geest op een diep niveau.