Yoga

Met yoga bedoelen we in het Westen meestal hatha yoga, een systeem van oefeningen om beheersing te krijgen over (vooral) lichaam en geest.

Yoga (Sanskriet: योग, vertaald: "juk", "verenigen", "beheersen", ook wel "herboren") is in zijn brede context: een hindoeïstische filosofie die leert de geest, het gevoel en het lichaam te beheersen, om daarmee de vereniging met God te bereiken. In een meer alledaags, westers concept wordt met yoga hatha-yoga bedoeld: een tak van yoga (hatha-yoga) die bestaat uit een systeem van oefeningen.
(Bron: Wikipedia)


Voor wie?
Yoga is geschikt voor iedereen in een normale conditie. Belangrijk:

  • Vermeld bijzonderheden die jou kunnen belemmeren altijd vooraf. Voelt een oefening niet goed, doe deze dan ook niet.

  • Eet niet 1,5 tot 2 uur voor de les.

  • Doe geen omgekeerde houdingen tijdens menstruatie.

  • Kom ruim op tijd.

 


Wat?
Onze studio aan het water zit in Amsterdam-Oost.

Studio Reyn biedt kwalitatieve lessen. Hoe?

- door unieke locatie aan het water biedt dit een rustige omgeving

- gekwalificeerde leraren 

- persoonlijke aandacht

- kleinschalig

We bieden de volgende lessen:

  • Hatha basics yoga, waarin de basis wordt uitgelegd. Geschikt voor iedereen.

  • Hatha vinyasa yoga, een vorm van yoga waarin dynamische en statische houdingen worden afgewisseld en waarbij beweging wordt verbonden met de ademhaling. Minimaal een half jaar ervaring van yoga is vereist.​​

  • Yin Yang Yoga, te beginnen met een dynamische yang flow die overgaat in yin-houdingen die 3-5 minuten worden vastgehouden. Dit kan een verstillende en meditatieve werking hebben. Door yin (zacht, naar binnen, vrouwelijk) te combineren met yang (hard, naar buiten, mannelijk), werk je aan zowel gewrichten en bindweefsel als spieren.

  • Yoga Nidra, waarbij je na een korte warming up comfortabel gaat liggen en alleen hoeft te luisteren naar de instructies van de docent. Hierbij herstellen zowel lichaam als geest op een diep niveau.